Козацькі посиденьки

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Козацькі посиденьки » Казачество и современность » Суть казачества.


Суть казачества.

Сообщений 241 страница 270 из 310

241

Хоперець
Але Ви дійсно уникаєте незручних питань. :-) Шкода, я покладав на Вас великі надії.

0

242

Ви не питаєте, ви констатуєте.....

0

243

Славен написал(а):

Власне, питання в тому у що хочеться вірити.  Мені відома інформація, що Головатий і був ініціатором переселення на Кубань.


Природньо, що тогочасну державну адміністрацію в першу чергу турбував війсковий аспект, а поселенців земельний. Були охочі до служби, були ті, що прижилися на Кубані, були ті, що повернулися у приазовьє.  Їх нащадків навіть дражнили "лінєйськими" ще у 30-ті роки 20-го століття.. Логічно, що Головатий більш незалежно і самостійно почувався біля можливого театру воєнних дій в якості повноцінного атамана, а не ватажка "прощених" поселенців-наглядачів за нагаями та греками...

Отредактировано Вентерь (2013-01-12 02:10:43)

+1

244

Вентерь написал(а):

Не маю жодного наміру утаємничуватись, взагалі позбавлений смаку до конспірології. Просто таке неозоре розширення тем у часовому і географічному просторах вимагає зайвий раз нагадати собі і Вам про що, власне йдеться? Універсальне  узагальнене козакійство, задля обслуговування якогось гіпотетичного "соціального заказу" ? Бодай, натякнить.

Наприклад, самі казахи, пишуть, що їх транскрипція вимовляння:   "_аза_", Ви наполягаєте, що й один звук "О", має якийсь, навіть, не підсвідомо, а значущий з огляду на права землевласності сенс...Цікаво б було почути докладне посилання та чітко сформовану думку на будь-який окремий факт. Бо, знаєте, сучасну "Трудову книжку" або трудовий договір можна порівняти чи то з купчою кріпостю, чи з рабовласництвом. Доречі не завжди з перевагою реалій нашого сьогодення...

Отредактировано Вентерь (Сегодня 23:28:45)


Я ж про це саме, що казахи себе називають КАЗАКИ.  Усе вірно.

Буква О  - це самоназва запорожців і не має значення, як у тюрскій звучить "вільна людина" кО чи кА .   

Допоки козаки себе називали кОзаками - це означало приналежність до Запоріжського війська чи слобідських козаків, козаків гетьманщини.  Зі зміною назви на кА, це була ознака відриву від території і традицій. Ось і уся фабула..

Хоча Кубанська Рада і більшість кубанців окали до того часу поки балакали.... ))))  Найкраще перечитати твори та листи Атамана Яківа Кухаренка, прекрасне автентичне звучання балачки чорноморців...

Отредактировано Хоперець (2013-01-11 23:47:42)

0

245

Доречі, цікава історія зі Слобожанщиною. Як так сталося, що "пазурата Москва" стерпіла таке "зухвале загарбання" своєї території? :)) І з приводу "посилали туди, посилали сюди", що, нібито зазихало на .... сучасне право вільного пересування??  Хіба не зрозуміло, що неодружений кОзак на Запоріжжі належав сам собі, а сімейний і,зазвичай, багатодітний донський, чи кубанський казак мав регламентовані обов`язки щодо майже регулярної служби?

Отредактировано Вентерь (2013-01-11 23:59:35)

0

246

Вентерь написал(а):

Доречі, цікава історія зі Слобожанщиною. Як так сталося, що "пазурата Москва" стерпіла таке "зухвале загарбання" своєї території? )


Так заселятися вона стала коли?  Перші поселенці втікачі після повстань проти поляків з дозволу царських воєвод, а основна маса вже після васальних стосунків з Хмельницьким та іншими. Повністю заселена була , коли правобережжя стало частиною московського царства.  Все вірно.

А хто царю забороняв заселити ці дикі степи мужиками з глибинної московії ????     Так ні, нащо мужиків на волю відпускати ще й козаками робити, тут є вже готові вояки, які могли від кримської орди заслон робити.

Так розселялися й розселяли до самого Сибіру. Звичайна практика імперій.
Британці ірландців теж по колоніях тикали ....

Отредактировано Хоперець (2013-01-12 00:02:12)

0

247

Хоперець написал(а):

Так заселятися вона стала коли?  Перші поселенці втікачі після повстань проти поляків з дозволу царських воєвод, а основна маса вже після васальних стосунків з Хмельницьким та іншими. Повністю заселена була , коли правобережжя стало частиною московського царства.  Все вірно.
            А хто царю забороняв заселити ці дикі степи мужиками з глибинної московії ????     Так ні, нащо мужиків на волю відпускати ще й козаками робити, тут є вже готові вояки, які могли від кримської орди заслон робити.
            Так розселялися й розселяли до самого Сибіру. Звичайна практика імперій. Британці ірландців теж по колоніях тикали ....

Так що там вирішувало? Свавілля воєвод, суверенітет в умовах феодального вассалітету (цікаво як то : від воєвод і до Гетьманщини правобережної землі царства-государства відпливають?), чи  переселенці, що вічно шукають, де їм затишніше ? Чи може то була щира дяка Петра Мазепі за вірність, не пригадаєте? Звісно, "загальна практика імперій", а як же! Тикали, як ірландців. Одного до ліжка імператриці, іншого до канцлерства:) Як відшукувати аналогії в Британиї , тоді вже шотландців згадувати.

Отредактировано Вентерь (2013-01-12 00:48:28)

0

248

Шотландців і валійців так краще, однієї віри . Шотландські Стюарди навіть правили...

0

249

Ну совсем замутили , браты. Я просто тащусь! Крёстный отец запорожского реестрового казачества Сигизмунд !! формировал войско из уже существовавших казаков. Я думаю не было в Речи Посполитой столько отчаянных ребят; яростно ненавидевших вельможное панство. ..."то королям не платим мы налоги!". Вспомните пример, столь любимой нами, страны равных возможностей. Сначала федеральная территория, где не действовали законы; потом присоединение, амнистия и создание нового штата. А чё сами придумали? Вопрос тут простой, конституция РФ рассматривает непризнание казаков народом- нарушением конституции. Я думаю у украинского казачества много важных и интересных проблем, которые надо решать! Храни вас Господь!

0

250

сотник Ковалёв написал(а):

Вопрос тут простой, конституция РФ рассматривает непризнание казаков народом- нарушением конституции.


Заходим на второй круг:) Констицуция РФ также предоставляет китайской диаспоре возможность  натурализоваться как одному из народов РФ и в перспективе создать автономию.  ..А равно и  сибирякам с эльфами..

..Кстати, среди частей, упоминаемых в боях за Ростов имеется китайский отряд сотника Хоперского, также китайца по национальности. (Р.Гуль "Ледяной поход", альманах "Кубань",1989, №№ 1,2,3  ;   или: Москва, Воениздат 1992, стр. 55).

Отредактировано Вентерь (2013-01-13 18:50:44)

0

251

Вентерь написал(а):

Заходим на второй круг:) Констицуция РФ также предоставляет китайской диаспоре возможность  натурализоваться как одному из народов РФ и в перспективе создать автономию.  ..А равно и  сибирякам с эльфами..

..Кстати, среди частей, упоминаемых в боях за Ростов имеется китайский отряд сотника Хоперского, также китайца по национальности. (Р.Гуль "Ледяной поход", альманах "Кубань",1989, №№ 1,2,3  ;   или: Москва, Воениздат 1992, стр. 55).

Отредактировано Вентерь (Сегодня 18:50:44)


Як і у Холодному Ярі про китайських червоних пишеться. Були такі підрозділи....

0

252

Хоперець написал(а):

Як і у Холодному Ярі про китайських червоних пишеться. Були такі підрозділи....


У червоних вони йдуть, як "загони інтернаціоналістів", "робітники-залізничники".. А  тут нібито з білого боку, на чолі із сотником, тобто - казаки! Згідно із запропонованої "конституційною" логікою, їх теж можна вважати тими, що набули "казачої національності" ?? :)

Отредактировано Вентерь (2013-01-13 19:41:06)

0

253

Начитался постов Хоперца, хочу высказаться:

Хоперець написал(а):

Так українцями себе стали називати лише на початку 20-го століття, до того слово українець не існувало, а лише Україна, як територія. Тому ні Запорожці, ні інші козаки себе не могли називати українцями, а лиш козаками та русинами (руськими)

Не забывайте, что казаки отделяли себя от русских и малоросов (украинцев) по национальному признаку, объединяющим же фактором было единоверие (Православие), которое на то время было решающим, что к сожалению утрачено сейчас.

0

254

Хоперець написал(а):

Козацтво відроджувалось не за покликом держави, а в супереч державі. Литовсько-польській чи російський. Козаки це свобода , а не холопи держави, бажання волі, анархічні погляди, республіканізм - це козацтво і його дух.  Саме держава ліквідовувала Січ і вольності.  В указі імператриці чітко визначено, що таке для царизму козаки.... Не забувайте, що "верними" стала мізерна кількість запорожців. Більшість розбрелась і осіла. Навіть за Дунай пішло більше ніж стали "верними" , читай приручені. Та й у чорноморське козацтво записували не лише запорожці, а й різний служилий люд.Те що ви називаєте козацтвом - це вже холопи его величиства , які позбавленні були самоуправління і власного вибору...  На Дону після Кондрата Булавіна, а на Дніпрі після ліквідації Січі - це вже не козацтво, так як воно творилося, а служиві люди.  Те що далі діялось на Кубані і Дону, Тереку це вже зовсім інша історія козацтва,це  не творіння народних мас , а чітка планомірна практика імперії. Козаки - це лиш знаряддя в руках імперії, а не вільні люди.


З того, що Ви сказали, виходить що і на Дону та на Кубані це не козацтво (як духовний стан, воля), а служиві люди.
Тоді де ділося козацтво? Як що залишилося на теперешній Україні давши себе закріпачити, то де вільний його дух?

Хоперець написал(а):

Звичайно, якщо ви за таких кАзаків, то все зрозуміло, але це просто армія, нащо бавитись і дублювати військове формування на службі у когось там....Козак - це захисник свого способу життя і власного народу від утисків чужого, чи свого узурпатора, а не служба лиходієві за особистий привілей.

Хоперець написал(а):

Не йдеться про мовну суперечку, просто кАзак - це вже не кОзак.  З часу ліквідації січі всі стали (з України) кАзаками, як донці до того.   О - це територіальна ознака. От коли стали А , тоді перестали бути запорожцями, а лише служилими.


Таке може казати людина зрощена ющинківською ідеологією кОзак, для якого "українець" дорівнює "кОзак".

0

255

Хоперець написал(а):

Буква О  - це самоназва запорожців і не має значення, як у тюрскій звучить "вільна людина" кО чи кА .   
            Допоки козаки себе називали кОзаками - це означало приналежність до Запоріжського війська чи слобідських козаків, козаків гетьманщини.  Зі зміною назви на кА, це була ознака відриву від території і традицій. Ось і уся фабула..


Бред какой-то. Уважаемый читайте Яворницкого, а не бандеровские статьи. Бандеровцы они такого же "козацького роду", как Мойша Цукерман истиный ариец.

0

256

kolovrat написал(а):

З того, що Ви сказали, виходить що і на Дону та на Кубані це не козацтво (як духовний стан, воля), а служиві люди.
Тоді де ділося козацтво? Як що залишилося на теперешній Україні давши себе закріпачити, то де вільний його дух?

Таке може казати людина зрощена ющинківською ідеологією кОзак, для якого "українець" дорівнює "кОзак".


)))))  Ющенко був ще у ду...і , де він і зараз знаходиться, коли я займався громадськими справами та у Придністров'ї доводив хто козак, а хто бухгалтер......

0

257

Хоперець написал(а):

та у Придністров'ї доводив хто козак,

Похвально (если только не на стороне молдаван).

0

258

О "русскости" казаков. Василий Суриков родился в Красноярске, происходил из казачества и очень гордился этим. Став всемирно известным художником, академиком живописи, во время заграничных поездок он представлялся просто. Предельно просто: «Я Суриков, русский казак».

0

259

Кого считать казаком?
Постановление Большого Круга Союза казаков Области Войска Донского (ОВД) 03.12.2012 года

Статья взята с сайта "Родимый Край".

В связи с бурным развитием казачьего движения, наконец-то признанного законодательно, все чаще приходится слышать один и тот же вопрос: "Кого считать казаком?" В этой статье я постараюсь дать как можно более полный ответ, отражающий мнение Союза казаков Области Войска Донского (ОВД).

Итак, наше казачье движение с первых же дней своего существования провозгласило, что казаки - это четвертый восточнославянский народ и что возрождение наше - возрождение национальное, а не сословное. Кстати, Указ Президента РФ о реабилитации казачества подтвердил отчасти провозглашенные нами принципы. Отталкиваясь от них, Союз казаков ОВД выработал свою концепцию понимания казака, как представителя казачьего народа. Так кого же мы считаем казаком? Во-первых, всякого донского казака, причем по обеим линиям, т е. и по отцовской и по материнской. Первый Большой Круг казаков Дона признал природными донскими казаками всех, в чьих жилах течет хоть капля казачьей крови и кто имеет казачье национальное самосознание. К этой категории относятся как все потомки донских казачьих родов по всем линиям так и, приемные дети донских казаков, что имеет глубокие традиции в казачестве. Во-вторых, считается казаком на Дону представитель любого другого казачьего войска или казачьей общины, существовавшей до 1917 года, а именно: Кубанского, Терского, Астраханского, Уральского, Оренбургского, Сибирского, Енисейского, Иркутского, Забайкальского, Уссурийского. Амурского, Семиреченского казачьих войск и Якутского казачьего полка. В третьих, казаки ликвидированных царями казачьих войск и групп: Бугского, Черноморского (Приднестровского), Волжского казачьих войск, а также казаки тюменские, сахалинские, камчатские и курильские. В четвертых, казаки-булавинцы, т. е. русскоязычные жители территорий, отобранных у Войска Донского Петром Первым за Булавинское восстание. Это: жители южных районов Воронежской области (Богучарского Петропавловского, Верхнемамонского и Калачевского районов) и воронежского Похоперья (Борисоглебск, Новохоперск), жители Луганской области по рекам Айдару, Деркулу и Донцу, жители Белгородской области по Айдару (Ровеньковская станица), оскольские казаки. Эта категория чудом сохранилась и сейчас возрождается остальным казачеством и, - конечно же, имеет равные права с остальными донцами. Так, к примеру, созданы инициативные группы казаков булавинцев в местах бывших казачьих станиц - Богучаре, Петропавловске и Верхнем Мамоне. Казаки этих станиц входят в наш Верхне-Донской округ. В пятых, казаки-запорожцы, именно запорожцы, т. е. родовые этнические казаки. Сейчас на Украине возродилось Низовое Войско Запорожское, дружески настроенное по отношению к Дону. Требования запорожцев сходны с требованиями донцов, среди запорожцев немало донских казаков! В определении потомков запорожцев из среды украиноязычного населения запорожцы готовы оказать посильную помощь. В шестых, сословных казаков других народов, желающих войти в состав казачьего народа: К сословным казакам относятся потомки тех, кто в старину писался как "русский казак", "украинский казак", "казак-калмык", т. е. "казаки" другой национальности, чье казачество заключалось в несении службы в казачьих частях. Здесь можно назвать казаков: русских (елецкие и липецкие, слободские), украинских (реестровые и слободские), калмыцких (с 1917 года - весь калмыцкий народ), башкирских, мишарских, осетинских, бурятских, тунгусских, черкесских. Однако, в связи с ликвидацией казачьих сословий в данных народах перед потомками названных казаков встанет вопрос: либо влиться в свой родной народ и раствориться, либо влиться в казачий народ. Имеются примеры и того и другого. Так, в Войсковом правлении Всевеликого Войска Донского работал старшиной по экологии Фердинанд Гафарович Ялалетдинов - потомок мишарских казаков Оренбургского Войска. Его предки были мусульманами, но, Ялалетдинов принял православие и полностью оказачился. Понятно, что он пользуется равными правами с донцами. В седьмых, восстанавливаются в правах т. н. "казаки-лишенцы". До революции царизмом проводилась специальная политика по отношению к казачеству, которую можно назвать "ориентацией на отцовскую линию". Казаком считался тот, у кого отец был казак. Мать же в расчет не бралась. Теперь же, все те, у кого в роду до революции имелись женщины-казачки, имеют право называть себя природными донскими казаками. В восьмых, казаки, принятые в период с 1918 по 1920 гг. По приказу П. Н. Краснова с 1918 года получали статус казака те, кто воевал в Донской армии. Всякий иногородний, вступивший в эту армию, автоматически становился казаком и получал казачьи права. В девятых, восстановлен статус приписного казака. Хуторская община может принять в свой состав приписным казаком любого человека православного вероисповедания. Этот акт подтверждается станичным, окружным и войсковым атаманами и священником. Он означает получение "донского гражданства", а не казачества как национальности. Ведь нельзя же немцу "вступить" в русские, как нельзя "вступить" в казаки. Только дети приписного будут природными казаками, т. к. казачья среда ассимилирует их. Все перечисленные категории, представители которых имеются на Дону, будут пользоваться равными правами на землю и Дон.

http://yarosh.ucoz.ru/news/postanovleni … 2-12-03-57

0

260

Абсолютно логічний підхід для російської реальності.  Повністю підтримую!   Для української ситуації він не підійде, бо козаки стали хребтом новітньої української нації, без них немає України і українців, а лише русини-гречкосії.

0

261

Кирзяк

Если уж говорить о себе, то для меня казачество- это организация, в которой я состою и остальные подобные организации. К казачьему сословию я не принадлежу, к "казачьему народу" уж тем более.   
Тем не менее если говорить об историческом казачестве и тех его потомках, которые существуют сегодня, то это именно сословие.
Насчёт милитаризма и военной подготовки я согласен со Славеном. Это обязательные условия для казака, и для "члена казачьей организации".

Ты точно не казак, а как сам верно подметил - член !!! :D
Вот понабирают разных п..... ,а потом удивляются про разных ряженых!

0

262

Черноморец
Шалом))) ну у тебя и усища)))

0

263

Хоперець

Абсолютно логічний підхід для російської реальності.  Повністю підтримую!   Для української ситуації він не підійде, бо козаки стали хребтом новітньої української нації, без них немає України і українців

Любо браток!

а лише русини-гречкосії.

а вот тут не поддерживаю, благодаря гречкосеям ты хлеб ешь! да и вместе с козаками воевали и крестьяне и мещане и дворяне.

Отредактировано Зорро (2013-02-16 21:35:10)

0

264

Суть козацтва в развитии культуры и традиций - мировозрения и восстонавления козацкого духа, а не рабской идиологоии, которую нам пытаются навязать.

0

265

Зорро написал(а):

Хоперець

Любо браток!

а вот тут не поддерживаю, благодаря гречкосеям ты хлеб ешь! да и вместе с козаками воевали и крестьяне и мещане и дворяне.

Отредактировано Зорро (Вчера 21:35:10)


А ви що , донський козак ))))  Бо вигук "любо"  не властиве ні запорожцям, ні чорноморцям (кубанцям вцілому) - це виключно донський гутор....

0

266

Хоперець
Здоровеньки були,нет не донской ,а вольный,и
я знаю,что любо свойственно только донским казакам - к слову сказал.А у тебя есть типа балачки-как общались запорожцы и реестровые козаки?

0

267

Зорро написал(а):

Здоровеньки були,нет не донской ,а вольный,и
я знаю,что любо свойственно только донским казакам - к слову сказал.А у тебя есть типа балачки-как общались запорожцы и реестровые козаки?


Черкасько-полтавська балачка, це й є мова запорожців...     Листи атамана кубанського війська Кухаренка, його твори найкращий приклад козацької-запоріжської балачки. 
iht.univ.kiev.ua-library-ks-1897-pdf-kievskaya-starina-1897-3-D-(5923-5946).pdf
Бо народною балачкою офіційна переписка не велася, використовувалась польська, латинська, церковно-словянська, російська. А от пісні співали народною, а не книжною.

Отредактировано Хоперець (2013-02-17 10:46:22)

0

268

Хоперець написал(а):

Бо вигук "любо"  не властиве ні запорожцям, ні чорноморцям (кубанцям вцілому) - це виключно донський гутор....

Зорро написал(а):

я знаю,что любо свойственно только донским казакам - к слову сказал

Да вы хоПерцы знатоки казачей культуры и быта? Во оно как. А як же кубанской балачку "Любо!"? Не уж-то "Героям слава!" :D

Хоперець написал(а):

Бо народною балачкою офіційна переписка не велася, використовувалась польська, латинська, церковно-словянська, російська. А от пісні співали народною, а не книжною

К вашему сведению панове "украинська мова" зародилась в 19 веке и именовалась "кулешовкой", а Запорожской Сичи на то время и след постыл (к сожалению). Так что продки мои (не знаю как ваши) гутарили на "гутаре" и балакалы на "балачке".

0

269

kolovrat
не знаю может кубанцы и говорили любо,но это уже были не запорожцы.

0

270

Славен
А вот что по Вашему понятие казачества?

0


Вы здесь » Козацькі посиденьки » Казачество и современность » Суть казачества.